Зранку 10 квітня біля 10 години розбився літак ТУ-154 з Президентом Польщі Лехом Качинським, його дружиною, президентом національного банку Польщі та багатьма іншими політиками. Загалом 132 людини. Ціла делегація політичної еліти Польщі.
Катинь зібрала врожай після 70 років. Качинському та політичному керівництву Польщі не судилось вшанувати жертв убитих НКВД польських офіцерів під Смоленськом в Катині.
Московська земля стала роковою для нього і з ним сотні поляків, пасажирів цього літака. Другій делегації очолюваній Прем'єр-міністром Польщі, який змушений був летіти в Катинь цього ж дня після обіду в зв'язку з трагедією, пощастило. Аж йому вдалось спільно з Путіном вшанувати пам'ять убитих польських офіцерів.
В Росії вслід за Польщею оголосили траур. Багато громадян Російської Федерації його не дотримуватимуться. Донедавна “так и надо”, не було ніяких розстрілів росіянам в Катині, в тому числі і проти Польщі російсько-білоруські навчання “Запад-2009”, тиск для відмови розташування ПРО - звичайні настрої підтримувані Кремлем.
Прихід до влади в Україні підросійців, що усунуло всі євроатлантичні інтереси і передало їх під контроль Кремля та позбавило Польщу ролі європейського друга України, разом з відмовою США від розміщення ПРО в Польщі відкрило можливості і необхідність дружби між Польщею та Росією.
Осудження присвоєння звання Героя Бандері, особиста присутність Качинського на інаугурації Януковича – прояви цієї російсько-польської дружби.
Визнання офіційною Москвою польських жертв Катині мало стати однією з найяскравіших з політичної точки зору ознак налагодження нормальних міждержавних відносин. Справляючи враження більше, ніж дозвіл Польщі на прокладання російсько-німецького газопроводу в Балтійському морі.
…Літак ТУ-154 з Президентом Польщі на борту при четвертій спробі зайти на посадку в Смоленську пішов на крен і впав.
Місцеві представники російської влади одразу виправдовували диспетчерів, які наче пропонували президентському літку сісти в Мінську, але він не послухав. Мовляв туман і пілоти не побачили високих дерев.
В самій Польщі шокованій загибеллю керівника держави і великої кількості політиків, які привели їх країну до Євросоюзу задали питання чому Президент літав на ТУ-154? Жодна інша країна і авіокомпанія Євросоюзу не використовує літаки цього типу. Президенти і урядовці на них переважно літають в Африці і Азії. Хто допустив що президент і делегація летіли на літаку, який в грудні ремонтували в Росії?
Розслідування почнеться згодом і невідомо як оголосять про результати з огляду на спроби змінити тиск Росії на Польщі нормальними відносинами. Висновки цілком можуть впасти перед вагою цієї політики.
Залишиться тільки висячі на деревах величезні колеса літака ТУ-154. І запитання як вони там могли опинитись? Невже диспетчери, ймовірні нащадки і симпатики тих, що розстрілювали польських офіцерів в Катині, просто не подбали про попередження пілотів про існування дерев навколо аєродрому, чого немає навколо стандартних європейських злітних суг? Або й справді пілоти помилились в туман, сідаючи за наполяганням Качинського? Хто знає…
0 коментарів